Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

4 Mart 2016 Cuma

Muhtesem Bir Tat Olan Churros

Herkese merhaba!

Bugün Erasmus zamanımda Paris'i ziyaret ettiğimizde canım arkadaşım Firdevsle birlikte yiyip o günden bu yana hiç aklımızdan çıkmayan bir tat olan Churros'dan bahsetmek istiyorum.İlk defa duyuyorsanız eğer Churros aslen İspanyollara ait 'Çikolatalı Çıtır Hamur Tatlısı'.




Biz yedikten sonra aşık olduğumuz için İspanyol arkadaşlarımıza bahsetmiştik ve tarifini, nasıl yapılacağını sormuştuk,onlarda bize bu tatlıyı evlerinde yapmadıkları(çünkü zahmetli olduğunu) genellikle sabah kahvaltılarında yediklerini ve çok sevdiklerini anlattılar.


Bizim Paris'de yediğimiz bu tatlıyı Nutellayla birlikte sunmuşlardı ama dilersek sadece toz şekerli olarakta yenilebiliyordu.İspanyol arkadaşlarımız sıcak çikolata sosuna batırarak bu tatlıyı yediklerini söylediler.
Şekli hepimizin bildiği tırtıl kurabiyesine benziyor ve aslında biz Türkler için çokta zahmetli bir tatlı olduğunu düşünmüyorum sonuçta ne baklavalar,künefeler yapan bir milletiz biz :) Şerbetli halide sanki tulumba tatlısı gibi canlanıyor gözümde.
Merak edenler olursa diye ben şöyle bir tarif bulmuştum ve Polonyadayken ev arkadaşımla yapıp şekerli,nutellalı hatta marmelatlı şekilde afiyetle yemiştik.


Hamuru için;
1 Bardak su
1 Bardak un
125 Gram Tereyağ
1/2 çay kaşığı tuz
3 yumurta
125 gram toz şeker
Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı:Aynı profiterol hamuru hazırlar gibi hamurumuzu hazırlıyoruz.Suyu,tereyağını ve tuzu kaynatıyoruz.Daha sonra unumuzu ekleyip iyice karıştırıyoruz ve ocaktan alıyoruz.Daha sonra sırayla yumurtaları ekleyip iyice yoğuruyoruz.Ve hamur hazır.
Churros hamurunu krema sıkma aletiyle ince uzun parçalar olarak çıkartın.(Yoksa ellerinizle ya da bir buzdolabı poşetinin ucunu keserek yapabilirsiniz).Ve kızgın yağda kızartın ve fazla yağını bir kağıt havlunun üstüne koyarak alın.Daha sonra dilerseniz üstüne toz şeker dökün ve afiyetle yiyin.Eğer sizde İspanyollar gibi yemek isterseniz biraz koyu kıvamlı bir Sıcak Çikolata hazırlayın.Ya da bizim gibi nutellaya batırıp afiyetle yiyebilirsiniz :)

Ayrıca Meksikalılar bu tatlının tarçınlısını yapıyorlarmış ama ben hiç denemedim.Bir arkadaşım New York'da çok fazla yerde gördüğünü hem tarçınlı hemde çikolatalı haliyle atıştırmalık olarak yediklerinden bahsetmişti.


Bence bu tatlının özelliği sıcak yenmesi.Sıcak sıcak nutellaya batırıp afiyetle yemek paha biçilemez benden söylemesi!

İstanbul'da bu tatlıyı yapan yerler olduğunu görmüştüm ama daha önce deneme fırsatı bulamadım.En kısa zamanda gidip,denemek ve aynı lezzeti bulmayı ümit ediyorum!

Eğer sizde evinizde denerseniz ya da önceden bu tatlıyı denediyseniz benimle düşüncelerinizi paylaşmayı unutmayın.Sorularınız olursa bana yorum bırakabilirsiniz veya instagram hesabımdan bana ulaşabilirsiniz.

Sevgilerimle.







2 yorum:

  1. farklı tatlara hep açığımdır :)çok iyi bir paylaşım teşekkürler
    bu arada bloğunu takipteyim bende beklerim sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
  2. Bu güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim,bende sizin blogunuzu keyifle takip ediyorum.Sevgiler :)

    YanıtlaSil