Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

23 Ocak 2016 Cumartesi

Erasmus Maceram-Başlangıç/Sınav/Mülakat


Öncelikle herkese merhaba :) 

Bugün biraz Erasmus+ (Erasmus plus) değişim programında edindiğim deneyimleri sizinle paylaşmak istiyorum.Öncelikle çoğu öğrencinin hayali olan eski ismiyle Erasmus yeni ismiyle Erasmus+ programı nedir onu açıklayarak başlamak istiyorum.En genel tanımıyla yükseköğretim kurumları arası yapılan bir uluslarası değişim programı.

Erasmus+ 2014-2020 döneminde 'Hayatboyu Öğrenme' ve gençlik programı olarak eğitim-öğretim,staj,profesyonel gelişim ve gönüllü çalışmalarıyla karşımıza çıkıyor.Erasmus+ başlığı altında yürütülen Erasmus,Leonarda da Vinci,Comenius ve Gruntvig programlarıyla,gençlik programının ve 5 uluslararası işbirliği programı Erasmus+başlığı altında toplanıyor.


Şimdi gelelim benim Erasmus+macerama :)


Öncelikle şunu söylemeliyim ki ben lisede okurken yabancı dil sınıfı öğrencisi olduğum için; hep yurt dışına gidip yabancı öğrencilerle yeni bir kültürün içinde yaşamayı hayal ederdim.Üniversiteye başlamadan öncede genel olarak öğrencilerin hayalidir bu programla farklı ülkeler gezmek,görmek,tanımak;ama ne yazıkki bir çoğu bu hayali gerçekleştiremeden yıllar su gibi akar gider ve okul biter.Ben hayalimin peşine düştüm ve gerçekleştirmek için tüm engelleri aşıp hayatımın belkide en güzel zamanlarını bu program kapsamında Avrupa'dayken geçirdim.

Başvuru süreci ise şu şekilde başladı:bu programa başvurmak için bizim okulumuz 2.20 not ortalaması istiyordu bu ortalamanın üzerinde olan herkes Erasmus sınavına katılabiliyordu.Ben de 1.sınıfın ilk dönemini bitirdikten sonra yani not ortalamam oluştuktan sonra programa başvurdum.Nisan ayında ilk önce yazılı sınava girdim ve sınavda başarılı oldum.Bu sınav da bölümüm yabancı dil olmasından dolayı avantajlıydım ve zorlanma yaşamadım.Yazılı sınavda;grammar soruları,vocabulary,okuma metni,anlamı bozan cümleyi bulma gibi sorular karşımıza çıktı.Genel olarak her okulda bu tarz sorular sorduklarını biliyorum.Herhangi bir listening sınavına girmedim.Yazılı sınavı geçen herkes sözlü mülakata girmeye hak kazandı ve bu mülakatı da geçtikten sonra hepimizin ortalama puanları hesaplanarak bir liste oluşturuldu.Bu listeye göre puanlarımız doğrultusunda gideceğimiz ülkeyi ve üniversiteyi seçmemiz istendi.Ancak bizim okulumuz da çok fazla müracaat olmadığı için herkes istediği ülkeye puanına bakılmaksızın gitti.Bu da biraz bizim şansımızdı sanırım :) 
Devamında neler yaşadığımı hangi ülkeyi ve okulu hangi kriterlere göre seçtiğimi öğrenmek isterseniz bir sonraki yazımda görüşmek üzere :) 
Birkaç parça da sizinle Erasmus+ sürecimi paylaşmaya devam etmek istiyorum eğer sizde başvuru yapmak istiyorsanız ya da programla ilgili sorularınız varsa bana yorum olarak yazabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder