Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Temmuz 2017 Cuma

Sizden Gelen Sorularla, Tirnak Problemleri Nasil Cozulur?

İyi Akşamlar herkese,
Bir önceki yazımda kendimce tırnaklarıma hangi bakımları yaptığımı ve manikürümü anlatmıştım.Okumak isterseniz eğer TIK TIK :)
Bu yazımda ise sizden bana sıklıkla gelen soruları yanıtlamaya çalışacağım.Çünkü sorular çoğunlukla aynı oluyor,en azından burada durursa çok daha yardımcı olur.
Öncelikle 'benim tırnaklarım uzamıyor,benim tırnaklarım dayanıksız sürekli kırılıyor/soyuluyor sizin nasıl bu kadar sert veya nasıl sağlıklı uzatabilirim?'tarzı soruları sormadan önce 
1.Demir Eksikliğiniz var mı?
2.Vitamin değerleriniz normal mi?
3.Egzamanız,karaciğer probleminiz var mı?
4.Yeterince su içiyor musunuz?
Lütfen bunlara dikkat edin.Çünkü biz dışarıdan ne kadar bakım yapsak,beslemeye çalışsakta eğer içten bir problem varsa o zaman bunlar maalesef yeterli olmayacaktır.
Şayet böyle problemleriniz yoksa düzenli su içiyorsanız,fındık,badem,ceviz gibi vücudu doğal yollarla besleyen yağlar hem saç hem de tırnaklar için oldukça faydalı olacaktır.
Tırnaklarınız sürekli kırılıyorsa;çok fazla suya giren ellerin tırnakları çok çabuk kırılır.Çünkü suda tırnaklar yumuşarlar.Bu sebepten örneğin;bulaşık yıkıyorsanız eldiven takın.
Normal seyrinde uzarken suyla temas dışında kırılıyorsa ve herhangi bir sağlık probleminiz yoksa piyasadaki birçok markanın oje şeklindeki tırnak sertleştirici/güçlendirici ürünlerinden edinebilirsiniz.Gerçekten işinize yaradığını göreceksiniz.(Flormar,NK gibi markalara bakabilirsiniz)
Bunun dışında oje sürmeden önce 'base coat' denilen tırnak altı cilasından sürer üzerine ojenizi uygularsanız,tırnaklarınız daha az zarar görmüş olur.
En önemlisi de eğer sürekli oje sürüyorsanız 'asetonsuz' çıkarıcılarla ojelerinizi silmeye dikkat edin.Aseton ciddi anlamda tırnağı incelten bir madde.(Bu konudaki önerim önceki yazımda da bahsettiğim LR oje çıkarıcı)
Bir diğer sık sorulan soru ise tırnaklarım çok biçimsiz ne yapabilirim?
Tırnaklarınızı istediğiniz boyda kesin ve istediğiniz şekilde törpüleyin.Bir anda tabiki istediğiniz şekle gelmeyebilir.Ancak kısa zaman sonra bu işlemi tekrarlamanız sonucunda istediğiniz sonuca ulaşacaksınız.
Ayrıca tırnak yeme problemimi nasıl geçirebilirim? tarzında sorular da geliyor.Ben işin uzmanı değilim ama belki de bir çoğunuzun bilmediği bir şeyi söyleyeceğim.Ben de senelerce tırnaklarını yemiş ve bunun önüne geçememiş bir insanım.Bunu söylediğim de çoğu kişi inanamıyor.Tırnaklarınızı yedikten sonra onları eski haline getirme süreci oldukça zor oluyor.Tırnaklar size küsmüş ve artık çok çok çok yavaş şekilde uzama gösteriyor.Bence bu durum tamamen kişinin beyninde bitiyor.Ben ne kadar acı ojelerden kullandıysam hiçbir işe yaramadı.Ne zamanki ellerimi sakladığımı,bakımlı ellere ne kadar özendiğimi farkettim işte o zaman ellerimi bir daha ağzıma götürmedim.Düzenli şekilde kesmeye,güçlendirmeye ve şekillendirmeye çalıştım.Sonrasında oje sürmeye başladığımda gerçekten bir daha asla tırnaklarımı yemedim.
Bana sıklıkla gelen soruların cevapları bu şekildeydi.Sizin bunlar dışında bir sorunuz olursa eğer bana ulaşabilirsiniz ben de bu yazıya güncelleme getiririm.
Sevgilerimle.


1 yorum:

  1. Kesinlikle tüm söylediklerine katılıyorum. Madde madde yazman iyi olmuş. Eline sağlık Mucx :)

    YanıtlaSil