Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

15 Şubat 2017 Çarşamba

Etimek Tatlısı Tarifi

Herkese iyi akşamlar.

Yaptığım paylaşımdan sonra birçok kişi tatlının tarifini istedi.Aslında dm'den attım ama baktım devam ediyor koyayım burda da kalsın isteyen bakar dedim :)

Öncelikle Malzemeler;
*1 paket etimek (tuzsuz)
*2 paket krem şanti
*1 paket vanilya
*Mısır Nişastası
*Un
*Süt
*Şeker


İlk olarak etimeklerimizi borcamımıza diziyoruz.Islatmak için şekeri pembeleşinceye kadar kavurup üzerine su ekliyoruz ve karamelize ediyoruz.(2 su bardağı su,1,5 su bardağı toz şeker) Yaptığımız şerbeti etimeklerimizin üzerine döküyoruz.

Muhallebisi için 750 gr süt, 2 kaşık nişasta, 2 kaşık un, 1 paket vanilya 3-4 tatlı kaşığı şeker ve içine 1 paket beyaz krem şanti. Bu karışımı dibini tutmadan sürekli karıştırarak pişiriyoruz.(Vanilyayı en son koyarsak daha güzel bir kokusu oluyor) 
En son piştikten sonra da, mikserle çırpıp kıvamı daha akışkan olmasını sağlıyoruz.Ve borcama koyduğumuz etimeklerimizin üzerine döküyoruz.

Yaptığımız muhallebinin üzerine  son olarak 1 paket beyaz krem şantiyi ekleyip güzelce yayıyoruz.Dilerseniz hindistan cevizi,antep fıstığı ya da narla üzerini süsleyebilirsiniz.
Hem şerbetli hem de çok hafif bir tatlı oluyor.


Ben güzelce donması için 24 saat dolapta bekletiyorum,böylece kıvamı daha çok hoşuma gidiyor.

Eğer denerseniz,benimle paylaşmayı unutmayın.Krem Karamel Tarifime de buradan tık tık :) 


Sevgilerimle.






2 yorum:

  1. harika görünüyor canım ellerine sağlık bende çok severim bu tatlıyı<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane bir tatlı gerçekten ben de çok seviyorum :)

      Sil